Werkwijze
Om je meer inzicht te geven in onze werkwijze, vragen we je onderstaande informatie goed door te lezen. Zo weet je wat je van ons kunt verwachten en wat wij van onze patiënten mogen verwachten.
Een afspraak maken
Bij Mondzorg Oostplein kun je alleen behandeld worden op afspraak. Afspraken kunnen gemaakt worden via onze website, per e-mail, telefonisch of aan de balie. Wij sturen je via de mail en sms een herinneren van je afspraak 48 uur van tevoren. Maak je gebruik van het inschrijfformulier of het contactformulier op onze website? Dan reageren we daar uiterlijk eerstvolgende werkdag op.
Te laat komen voor een afspraak
Wanneer je niet op tijd komt voor je afspraak, is er een kans dat de behandeling niet meer geheel volgens planning verloopt. Dit betekent dat er minder tijd is voor jouw afspraak. In sommige gevallen moeten wij de afspraak dan annuleren, omdat de volgende patiënt aan de beurt is.
Niet nakomen van een afspraak
Wanneer je een afspraak niet na kunt komen, laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren weten door ons te bellen of te mailen. Zeg je een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor jou gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Bij het vaker niet nakomen en/of niet tijdig afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om je uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.
Je eerste bezoek in onze praktijk
Tijdens je eerste bezoek bij onze praktijk ontmoet je jouw behandelaar. Je behandelaar maakt kennis met jou en kijkt hoe je huidige gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto’s gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van je gebit en kunnen wij je het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven (minimaal de kosten voor een periodieke controle (code C11)). Het is belangrijk dat je je legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat je persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.
Pijnklachten en spoedgevallen
Wanneer je ’s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij je dezelfde dag nog te helpen. Bel je later op de dag, dan kunnen wij dit niet garanderen. Wanneer je na onze openingstijden belt, dan word je doorverbonden met ons antwoordapparaat en word je vanzelf doorverwezen naar de spoedpraktijk (Tandartsenpost010, in het Erasmus MC).
Preventiebehandelingen
Wij besteden veel aandacht aan preventie. Indien noodzakelijk verwijzen wij je door naar de mondhygiëniste en we maken regelmatig röntgenfoto’s bij onze patiënten, dit om problemen te voorkomen.
Begrotingen
Bij uitgebreide behandelingen ontvang je voorafgaand van ons een begroting. Wanneer we geen akkoord van jou ontvangen hebben op de begroting, word je niet behandeld. Lees daarom de begroting zorgvuldig door.
Facturatie
Wanneer je kosten hebt gemaakt in onze praktijk, krijg je een factuur. De facturatie regelen wij via Infomedics. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van nota’s. Meer informatie over de werkwijze van Infomedics vind je hier.
Jouw gegevens
Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het wijzigen van je gegevens bij eventuele verandering. Dit kan bijvoorbeeld een andere zorgverzekeraar zijn of je bent verhuisd. Geef dit altijd tijdig aan ons door.
Jouw eigendommen
Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigendommen. Mondzorg Oostplein is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van je eigendommen. Laat deze dus niet onbeheerd achter. Onze praktijk beschikt over camera’s in de wachtkamer, bij de balie en als toezicht op de voor- en achteruitgang van onze praktijk om de medewerkers en patiënten zo goed mogelijk te beschermen tegen diefstal, misbruik en vernieling. Wanneer je camerabeelden wilt inzien, raadpleeg dan onze praktijk voor meer informatie.